,,A sport megtanít becsületesen nyerni és emelt fővel veszíteni. A sport tehát mindenre megtanít." /Ernest Hemingway/

2021. március 14. 18:17 - Török Benjamin Forest

Balaton látogatás, avagy beszámoló a Balathlon 211 km-es balaton körbe futásról!

Ez a 2020-as év elég tré volt a covid miatt, s a nagyfőnökök 2021-re is áthúzták a védekezést, igy versenyeknek annyi, igy maradt a virtuális versenyek világa. A
Balathlon (Ujj Zoltán emléktúra)
futásra némi idő keresés után neveztem be, de nem versenyzés kapcsán, hanem hogy jól érezzem magam, nem sietve teljesítsem a balaton körül a 211 km-t. Utamon egy kisérőm is volt, Peti. Mindkettőnknek volt igazolásunk a kijárási tilalom miatt, én nagyon szépen köszönöm a #BAC-nak és
Máté Baranyai
-nak a gyors segítséget!
Én munka után erkeztem Petivel Keszthelyi szállásunkra, ahol egy luxus apartman várt minket, ahol a szállásadó nélkül tölthettük el az éjszakát (betartva a covid szabályokat). A másnapra való pakolásban fejben már a futáson voltam, hogy milyen időjárás lesz, meg hogy meg van-e minden, az is ami nem kell. Vacsora után (nem pacal pörkölt, és nem istöltött káposzta volt) � dobtam egy hátast, bízva hogy elalszom minél hamarabb a levendulával teli apartmanban. Úgy is lett.
Reggeli hajnali 4 óra, folyik a kávé készül a reggeli, megyek wc-re, öltözők, belenézek a tükörbe, jajj inkább nem, mert összetörik �, hoppá 5:20 van indulni kell a starthoz.
Kicsit hűvös volt reggel, de rétegesen fel öltöztem, igy annyira nem fáztam. Oda értünk a start QR kódhoz, van még 2 percünk. Már nincs is... RAJT!
Az első etap Keszthelytől Várvölgy, majd Tapolcán át megy. Szépek az szintelmélkedések, igy okosan futottam, csak a lejtőkön engedem magam szárnyalni mint a lovak szép patkójukban. A teljesítési cél 31 óra, igy ehhez is alkalmazkodtam. Mivel nem ez a verseny/teljesítés amit kivalasztottam főversenynek 2021-ben, már ha azt megrendezhetik.
Haladva a dombok, hegyek közt hat elkezd esni az eső�. Szerencsére ahol dolgozom (Decathlon) kiváló szél és esőálló futó kabátom van, amit nagyon szeretek, meg védett tőle. Ez egy kb 20 km-en kísért minket a szenya, majd sütés helyet világítani kezdett a nap ☀, s kitisztult az égbolt. Aztán már ismerős pálya részen voltunk, mert az Ultrabalaton útvonalát is érintette. Hát olyan boldog voltam, az a csend, az a tisztaság, és hogy Dörgicse, Pécsely, Vászoj falvakban valahol a buszmegállókban igényesen olvasó buszmegállót alakítottak, vagyis 30-40 könyv párna, hogy olvas amíg nem jön a busz, illetve voltak olyanok is ahol ugyanilyen olvasó helyek voltak gyönyörű szép helyeken. Eszméletlen volt.
Csopak felé haladva elénk tárult a balatoni panoráma is ami pazar látványt biztosított. A futás jól ment, élveztem, s Peti is remek kísérő szerepet töltötte be, figyelte nekem az ellenőrző pontokat, ahol le kellett olvasni a QR kódokat, hogy áthaladtunk az x km-n. Lassan ránk esteledett, igy készültünk az éjszakára, fejlámpák, a láthatósági mellények stb. Maga a Balaton tetejére a Balatonvilágosi löszfalra kb 22:00-kor értünk, igy a kék magyar tenger fekete volt mint az égbolt, igy nem lehetett latni a vonalakat, csak oldalt ahol a városok, falvak fényei húzódtak. Gyönyörű szép volt!
Siófokra érve Lakházi Tamás (szervező) kifogástalan frissítéssel várt minket, szendvicsek, forró tea, kv, s egyéb nyalángságokkal. Nagyon kedves volt tőle. Sajnos amióta le értünk a löszfalról, azóta erős szembe szél volt ami hideg is volt. Nem mertem mosolyogni hátha rá fagy és ugy nézek ki mint egy koravén botoxal feltöltve �.
Haladtunk, haladtunk, a futás is ment, a frissítés pedig számomra jó volt erre a távra s időre, a #Decathlon #aptonia termékei eszméletlen jók. Főleg az energia szeletei (mandulás, mogyorós), fehérje szeletei, illetve a bar-jai (datolya-piros gyümölcs, narancs) és vittem magnézium shot is mely az aptonia legjobb dobása is lehet ilyen tavokon. E mellett volt még más is pl aptonia sótabletta stb.
Ránk reggeledett, a hideg nem tágított, maradt a széllel. Peti fenekét eléggé nyomta már a bicikli ülés, s szereztünk finom coffee-t igy erőt gyűjtve haladtunk tovább, lassan ébredeszünk is. Ahogy itt is máshol is néztek, hogy ki ez aki fut hátizsákkal biciklissel. Apropó, korábban vettem egy 5 l-es #Evadict (decathlon) futóhátizsákot, melyből kivettem az ivó tasakot mert azt nem használom, s az első 30km feletti távot futottam vele. Imádtam. Nem lötyögött, nem volt nehéz, nem dörzsölt, s nagyon észrevehetetlen volt.
Balatonmáriafürdő körül a szervező keresett minket, hogy lehet kicsúszunk a szintidőből (ekkor 25-30km volt vissza) de megnyugtattam, hogy tudom mit csinálok, neizguljon, figyelje meg, hogy beérek. Úgy is lett. 50 perccel előbb értem be. Igaz, hogy 10 perccel rosszabb idő mint amit terveztem, de hát ez van.
Mikor lecsekkoltuk az utolsó QR kódot, pár örömkönny csordult, majd akkor hívott Tamás, hogy gratuláljon, mondtam pár perc múlva.
Nagyon jól éreztem magam, s gondolom Peti is, akivel már másodszor futom körbe a Balatont.
Tudom, hogy a #Decathlon munkatársaim is illetve jó pár ismerőseim is izgultak otthonról, amit tudtam, s éreztem is az altaluk küldött energiát.
Tudom van aki ezt a távot, vahy a Balatont is jobb idővel futja körbe, hajrá nekik, jobb időt is futhattam volna én is, de nem az volt a cél, magyarázkodni, s megfelelni nem akarok senkinek, csak magamnak. Nekembez igy volt szuper hétvége.
(Az érmén szereplő km-t, még a km módosítás előtt került rá, a hivatalos táv 211 km volt. A kupa emlékként készült)
Köszönet illeti :
Balatonfüredi Atlétikai Club /BAC/ (színeiben indultam), #Decathlonbudaors, #Decathlon, #Futókaland  
Vigh Péter (kísérő),
Lakházi Tamás (szervező)
Márkákat
MINDEN értem izguló, engem követő vagy gratuláló ismerősömnek KÖSZÖNÖM SZÉPEN!
159266356_798532887735605_5772321951197026139_n.jpg
159448741_798533021068925_6101874034349457701_n.jpg
159099566_798532794402281_2908055327756807609_n.jpg
158842392_798532961068931_5570571398335985486_n.jpg
Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
,,A sport megtanít becsületesen nyerni és emelt fővel veszíteni. A sport tehát mindenre megtanít." /Ernest Hemingway/
süti beállítások módosítása