,,A sport megtanít becsületesen nyerni és emelt fővel veszíteni. A sport tehát mindenre megtanít." /Ernest Hemingway/

2020. július 31. 15:55 - Török Benjamin Forest

Beteg kilométerek a Deseda körül...

Beszámoló a 6. Deseda Szupermaraton 252 km-es versenyéről.

Immár 6. alkalommal rendezték meg a Deseda Szupermaraton 252 km-es futóversenyt amit lehetett váltóban is, vagy 1-2 vagy több maratont futni, de az elmebetegek 252 kmt (6 maraton) választották. A verseny Magyarország leghosszabb és legkeményebb versenye, akár hőmérséklet, akár szintemelkedés szempontjából. A pálya alacsonyabb pontja 122 m, a legmagasabb 166 m, körönként a + szint kb. 194- 206 m között, mínuszban is ugyanennyi. A leghosszabb táv 18 kör. Tehát aki végigmegy, 3600 m-t megy föl és le is.

Node igaz, hogy én már háromszor teljesítettem, de ez minden évben egy újabb megmérettetés mint minden futóverseny.
Előző este pénteken, felvettem a rajtszámot, majd lőttem trend szerint selfie.ket a publikumnak, majd siettem vissza a Kapos Hotelbe, ami nagyon kényelmes volt, ámbár sajnáltam azt a közel 30-40 futót aki sátrat bontot a rajthelyszínnél.

Másnap reggel korán volt az a korán, kisétáltam az erkélyre ahol Kaposvár főterét láttam pazar látványban, s elgondolkoztam, hogy a sok okos ilyenkor alszik én meg 252 km-t megek futni... no comment..

Kiértem a versenyhelyszínre, ahol szemerkélt az eső, de nem nagyon érdekelt minket, futni jöttünk nem esőt nézegetni. Megittam a reggeli kávémat, majd ittam, reggeliztem, smire kettőt pislogtam, már el is rajtoltunk mi bolondok.

Szombat délelőtt hol esett, holelállt, majd délután kb. 17 óra körül dögmeleg lett, s rohamosan emelkedett a pára tartalom. Ekkor már kb. 75-80 km-nél jártam. Semmi negatív nem volt, ekkor még a frissítés is jó volt, és fizikailag remekül voltam, agyban meg hát már olyan erős voltam hogy képes voltam kanalat hajlítani én is.

Ugorjunk...
Ezeken a versenyeken van melegétel frissítés, délben ragú levest ettem, és este hatkor pedig egy csirkehúsos gombás tésztát ettem, ekkor még tök örültem hogy végre szénhidrát.

De.

Ahogy haladtam az idővel egyszer csak hánytam egy nagyot, s elég szar élmény volt, kétszer ízlelni a kaját. Ittam rá majd 3 km- után mégegyszer hánytam, na de itt már azt is néztem hogy ne jöjjön arra futó mert akkor biztos ő meg engem hány le s akkor lett volna róka party. Nos ebben a körben háromszor hánytam, a harmadiknál már néma hányás volt, mint amikor a süket néma síkít. Közben a 9. köröm fejeztem be s elkezdtem a 10.-ket. Ekkor 126 km-volt a lábamban. Majd mikor elérkeztem a 130. km-hez megint öklendeztem és dilemmába estem, hogy most mi legyen, majd 30 perc könnyes tanakodásban arra jutottam, hogy sajnos idén csak 130 km lett...

Sajnos a gombás kajára gyanakszom, hisz míg nem ettem meg, addig teljesen jól voltam, s mikor a rókaszezon rám jött, borult minden, és a frissítőpontokon lévő frissítőkkel nem tudtam helyre rakni magam, hiába voltam erős fejben. Elkezdtem visszafelé sétálni és szégyelni, még egy futó jött is velem szembe és megkérdezte, hogy miújság a kísérőjével együtt erre én csak ,,Nekem ennyi volt a verseny'' majd gratuláltak s mondták hogy király vagy így is, erre a lelkem könnyezett.

És nektek akik azonnal kerestetek, meg gratuláltatok, meg és kedves szavakkal bíztattatok, Nem tudom elégszer az életemben megköszönni könnyek nélkül!!!

Lehetett volna picivel több választék a frissítőpontokon, és IGAZI SÖR is, DE akkor is ez a kedvenc versenyem, és a legnehezebb és a leghosszabb versenye Magyarországnak!!!

Tegnap sírtam még eeget, hogy helyre rakjam magam, de nem állunk meg, következő nagy verseny a Privát Ultrabalaton 221 km-esversenyen a balaton körül augusztus 22.-én ahol élő követéssel tudtok izgulni értem. De Miskolc - Kassa ultraverseny 115 km szeptember 12.-én, majd megin Ultrabalaton 221 km október 2.-án.
Tehát van terv és megyek tovább!!!

Bizonyítja ezt a kupaküzenet, amit a verseny után vettem... Furcsa mi...?

Köszönöm mindenkinek a segítséget, aki a verseny alatt segített, vagy hogy odajussak, Dorci Loján és a Compass frissítésnek, Lojánné Tihanyi Melinda a szállítást, Péter Attila -nak a szervezést!

 

109488315_2642130709338048_648034449882561138_o.jpg

116426000_685315025354788_980352362594789733_n.jpg

116443747_1063517270732238_8129274283530964833_n.jpg

komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
,,A sport megtanít becsületesen nyerni és emelt fővel veszíteni. A sport tehát mindenre megtanít." /Ernest Hemingway/
süti beállítások módosítása